Een clean-up organiseren

Wil je een actieve rol spelen om het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en je leefomgeving schoner en aangenamer te maken? Als organisatie of groep (vereniging, school, burgergroepering enz.) heb je de macht om actie te ondernemen en clean-upacties te organiseren in je wijk. 

Wij lenen jou al het materiaal dat je nodig hebt voor een geslaagde clean-up!

Hoe organiseer ik een clean-up?

Om jou gemakkelijk een clean-up te laten organiseren, hebben we een formulier opgesteld dat je online kan invullen. Het is eenvoudig: je bepaalt het actiegebied, de datum en het tijdstip van je keuze. Een medewerker van Net Brussel neemt dan contact met je op.

De clean-upkit, wat is dat?  

Meer comfort en meer efficiëntie, in alle veiligheid: dat is wat de kits je bieden. 
De Ambassadeurs ontvangen gratis kits die ze kunnen ophalen bij hun gemeente. Voor uitgebreidere clean-upacties leent Net Brussel kits uit aan verenigingen, scholen en burgergroeperingen. 

Elke kit bevat het volgende: 

  • Een clean‑uphesje Een rol (witte)
  • Restafvalzakken Een rol (blauwe)
  • PMD-zakken 
  • Een afvalgrijper 
  • Een paar handschoenen 
  • Een zakweegschaal 

Je kan tot 50 hesjes en 16 afvalgrijpers vragen.

Het concrete verloop

De stappen om een clean-up te organiseren: 

  • Je organiseert de clean-up via ons platform: 
  1. Je kiest de zone, de datum en het uur van de clean-up 
  2. Je kiest het aantal deelnemers Je ontvangt een bevestigingsmail met de modaliteiten.  
  • Je haalt het geleende clean-upmateriaal op bij het onthaal in de kantoren van Net Brussel (De Broquevillelaan 12, 1150 Sint‑Pieters‑Woluwe). 
  • Aan het einde van de clean-up deponeer je de zakken op de afgesproken plaats. 
  • Na de clean-up breng je het materiaal (in goede staat) terug naar Net Brussel, binnen een termijn van 2 werkdagen. (Neem contact op met ons als je het materiaal langer nodig hebt).